A la gran..... Guatemala Stad - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van esther Zijden - WaarBenJij.nu A la gran..... Guatemala Stad - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van esther Zijden - WaarBenJij.nu

A la gran..... Guatemala Stad

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg esther

22 April 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

Het grote aftellen is begonnen… Nog vijf dagen en dan zet ik weer voet op de Nederlandse bodem. Met hele gemixte gevoelens overigens. Aan de ene kant vind ik het geweldig om iedereen weer te zien, aan de andere kant voel ik me in Guatemala Stad volledig op mijn plaats, ben intens gelukkig en geniet van elke dag. Ik ben met een super (zinvol) project bezig, werk met gemotiveerde, geweldige jongeren die in een korte tijd mijn vrienden zijn geworden en woon met twee fijne mensen samen in een stad waar ik echt van ben gaan houden.

Updates dus. De afgelopen tijd heel erg veel aan de breakdance school gewerkt… Eigenlijk heel blij met de vorderingen. Er zijn twee grote organisaties die interesse hebben om ons met het project te helpen. Er is toch wel een enorm verschil tussen Nederland en Guatemala… Kunnen jullie het je voorstellen? We hadden een afspraak met een meisje van SOROS, die over de goedkeuring van projecten gaat (nu moet ik er wel bij vertellen dat de jongens waarmee ik werk haar al kenden) in mijn huis. Toen ze hier kwam, hadden de jongens al een jointje gerookt. We hadden een (informele) vergadering en daarna bleef ze eten. Terwijl ik aan het koken was, lag zij op de grond te slapen en zaten mijn gasten (al blowend wederom) breakdance filmpjes op You Tube te bekijken.. En we hebben het over een bedrag tussen de € 10.000,- en € 100.000,- als het goedgekeurd wordt (hun proces duurt overigens wel mega lang – tot een jaar - , omdat het zo’n grote organisatie is).

Verder was Femke hier voor drie weken. Echt super fijn om mijn leventje en mijn vrienden hier met iemand te delen en gelukkig was iedereen hier ook helemaal weg van haar. Veel uitstapjes gemaakt en van haar aanwezigheid genoten.

Momenteel werken we ons de pletter de laatste dagen dat ik hier in Guate ben. We zijn het project aan het afschrijven en gaan vrijdag en zaterdag een documentaire filmen. We werken eigenlijk bijna elke dag tot ’s avonds laat, waarna we nog een drankje doen en de gasten hier ook blijven slapen. Het zal wel heel raar zijn om hen straks, na zo intensief samengewerkt te hebben, voor een maand of vier niet te zien…

Ik zie jullie allemaal super snel en heb daar ook super veel zin in! Mijn oude nummer werkt nog steeds!

Hele dikke kus!

  • 25 April 2009 - 16:22

    Evelien:

    hey chick,
    goede reis alvast en tot snel!!! dikke kus

  • 27 April 2009 - 14:07

    Lenny:

    Hey Esther!
    Mij zie je voorlopig niet hoor, ik ben nog op reis, hahaha! Wat bizar dat je weer terug naar NL gaat, wat zal dat vreemd zijn na zo'n tijd. Maareh, dan kun je wel weer lekkere kaas en bitterballen eten! Hmmm! Heeeel veel succes de laatste dagen in Guatemala en alvast een goede reis naar NL! En heel veel plezier met bijkletsen!

    Dikke kus,
    Lenny :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

esther

Op 23 september 2009 ga ik emigreren naar Guatemala om mijn droom waar te maken. Samen met zes Guatemalteekse hiphoppers ga ik een breakdanceschool oprichten in Guatemala Stad om (risico) jongeren een alternatief te bieden op de straat en het bendelidmaatschap.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 90525

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 30 December 2011

Breakdanceschool Guatemala Stad

19 Juli 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: