NL Update! - Reisverslag uit Haastrecht, Nederland van esther Zijden - WaarBenJij.nu NL Update! - Reisverslag uit Haastrecht, Nederland van esther Zijden - WaarBenJij.nu

NL Update!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg esther

26 Augustus 2009 | Nederland, Haastrecht

Nog vier weken… dan ga ik weer terug naar Guatemala. Een paar maandjes gedraaid van zo’n 70 uur per week ( 40 werk/ 30 stichting) en nu nog even de laatste puntjes op de ‘i’. Gelukkig niet zonder resultaat…

• We hebben onze eigen website: www.agh-trasciende.com
• Staan op de site van de 1% Club: http://www.1procentclub.nl/projects/trasciende
• Het ziet er naar uit dat onze subsidie bij het NCDO goedgekeurd gaat worden. Ze zullen echter wel als eis stellen dat we voor december 2009 de overige 25% ( € 7.500,00) bij elkaar gehaald hebben door middel van donaties en sponsoring… (we hebben als € 1.050,00 opgehaald)
• De documentaire is top! Nu de ondertiteling nog en in oktober zullen we een wereldwijde première houden.
• Verder hebben we nu een officiële organisatie in Nederland (Stichting Amigos de Trasciende).

Ik merk wel hoe ver ik verwijderd ben van de Guatemalteekse realiteit op dit moment. Met mijn stomme kop lees ik elke dag ‘Nuestro Diario’, een krant die ik in Guatemala NOOIT open zou slaan. Deze krant is erop gemaakt om mensen bang te maken. Nieuws staat er per definitie niet in, het is alleen een opsomming (met uitgebreide fotoreportages) van alle doden die er per dag vallen. Het is een belachelijke manier van mij om te checken of iedereen nog heel is. Het stomme is dat ik eigenlijk alleen maar paranoïde word, geen wonder dat iedereen zo bang is in dit land.

Toch helemaal zin om terug te gaan naar Guatemala. Mijn vrienden daar weer te zien, in het park te wandelen, ter plaatse met het project bezig te zijn, op het terras te zitten in mijn huisje en met vrienden te gaan stappen in ‘Cien Puertas’. Gelukkig ook allemaal dingen om naar uit te kijken in Nederland de komende weken… eigenlijk heb ik gewoon twee thuislanden…

Ik wil iedereen bedanken voor de jullie enthousiasme over het project. Dit houdt me op de been!

Liefs
Esther

• 26 Augustus 2009 - 19:56

Nanda:

Tis gewoon onwijs hoe je dat allemaal doet!!

• 01 September 2009 - 10:13

Bas & Margreet :

Veel succes straks weer in Guatemala!