Battle of the Year - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van esther Zijden - WaarBenJij.nu Battle of the Year - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van esther Zijden - WaarBenJij.nu

Battle of the Year

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg esther

22 Mei 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

Weer anderhalve maand verstreken.. alsof het allemaal niets is! We hebben inmiddels de voorrondes georganiseerd van de eerste Centraal Amerikaanse breakdance wedstrijden. Heel tof. Alle pers had er aandacht aan besteed, tot sommige televisie kanalen aan toe. Chapin Crew was zoals altijd de winnaar… In augustus houden we de internationale wedstrijden, waar de beste crews uit Guatemala, Panama, Mexico, Costa Rica, Nigaragua, El Salvador en Honduras zullen strijden om een plek in de finale in Frankrijk.

Verder hebben we in de academie inmiddels ook mc en dj workshops. Langzaam aan proberen we alle elementen aan te bieden. Het aantal jongeren dat ons bezoekt blijft gestaagd groeien en vooral de participatie van de meisjes neemt toe.

Verder zelf nog een paar dagen naar Lago de Atitlan geweest voor de verjaardag van Jhonatan (en met Jhonatan uiteraard) en uiteraard nog steeds aan het plannen voor de bruiloft. Dit alles op z´n Guatemalteeks, dus echt concreet moeten we nog best wel het één en ander doen…

Hoop dat het met iedereen in Nederland helemaal goed gaat!

Dikke kus

• 23 Mei 2010 - 21:53

Margreet:

Hoi Esther, leuk om je verhalen te lezen! Fijn dat er al meer aandacht een aanloop van nieuwe leden is! Succes met de trouwplannen!!

esther

Op 23 september 2009 ga ik emigreren naar Guatemala om mijn droom waar te maken. Samen met zes Guatemalteekse hiphoppers ga ik een breakdanceschool oprichten in Guatemala Stad om (risico) jongeren een alternatief te bieden op de straat en het bendelidmaatschap.