Oeps... meer dan een half jaar geleden - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van esther Zijden - WaarBenJij.nu Oeps... meer dan een half jaar geleden - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van esther Zijden - WaarBenJij.nu

Oeps... meer dan een half jaar geleden

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg esther

18 December 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

Damn.. Het is inmiddels zo’n 7 maanden geleden dat ik een update gaf. Inmiddels van alles en nog wat gebeurd, zowel op persoonlijk gebied als met de breakdance-school. Bijvoorbeeld getrouwd en zwanger etc. Maar laten we bij het begin beginnen.

In juli ben ik getrouwd met Jhonatan, zoals de meeste van jullie weten. Heel raar om met iemand je leven te gaan delen, die je beste vrienden, vriendinnen en je familie eigenlijk niet kennen. Gelukkig heb ik deze dag wel kunnen delen, met een aantal vrienden uit Nederland, Frankrijk en de Verenigde Staten (Liesbeth, Maarten, Madeleine, Sabine, Nanda, Aurora, Courtney en Michelle) en ook mijn ouders en zusje en vriend waren er die dag bij. We trouwden (hoe kan het ook anders…) in de breakdance / hip-hop school. Het was een heerlijk gemengd publiek. Mijn breakdancende vrienden en collega’s, Jhonatan’s evangelische familie (zijn vader ging vrij snel na de maaltijd weg, door de ‘duivelse’ graffiti’s) en mijn buitenlandse vrienden. Na het eten begon iedereen te dansen – het was een geslaagd feestje.

Toen uiteraard de huwelijkreis. Aangezien mijn ouders e.d. er gelijk een vakantie aan gekoppeld hadden, zijn we uiteraard op met z’n allen op huwelijksreis gegaan. Veel mooie plekjes bezocht. Laat de foto’s voor het gemak even voor zichzelf spreken.

Met de breakdance-school gaat het super. We hebben zo’n 500 jongeren (allemaal uit de marginale wijken van Guatemala Stad) per week over de vloer. Laatst weer evaluaties gehad en damn…. bijna al die kids zeggen dat hip-hop hen helpt om uit bendes te blijven en geen verslavingen aan te gaan. Daarnaast voelt 98% zich veilig in de school… een echt HEEEL hoog percentage. Al deze jongeren komen uit wijken die dagelijks in de kranten komen vanwege moord en doodslag, waar je altijd op je hoede moet zijn en in Trasciende (onze school) vinden ze rust…
Alleen geld is natuurlijk altijd een probleem – er is hier in Guatemala heel veel aandacht voor ons project (we zijn zo’n 40 á 50 keer in landelijke kranten verschenen), maar dat uit zich nog heel weinig in financiële hulp. Eigenlijk is bijna alles uit Nederland gekomen dit jaar – daarom wil ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om iedereen nogmaals te bedanken!! Voor dit jaar zijn we financieel bijna rond..

En dan nog meer nieuws… Ik ben een klein beetje ongeveer 6 maanden zwanger. Over 3 maanden komt er een kleine mannelijke Chiguichon van der Zijden de wereld in. We gaan drie maanden naar Nederland, want ik wil in Nederland bevallen. Van 23 februari tot 23 mei kan ik jullie allemaal komen bezoeken!!

Ga proberen om de volgende keer niet weer een eeuwigheid te wachten.
Een heel fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar!

Dikke kus
Esther

  • 19 December 2010 - 16:38

    Eva:

    ik wil foto's van je buik!!!

  • 20 December 2010 - 06:49

    Margreet:

    Wauw!
    Ik wist inderdaad dat je getrouwd was, maar nu ook nog zwanger! Wat spannend!
    Maar toch wel in NL bevallen! Is ook wel prettig met je familie dichtbij je!
    Kiekjes van de reis zien er ook goed uit!
    Heel veel sterkte & geluk!
    x

  • 23 Juli 2012 - 20:23

    Martijn:

    Hey Esther! Hoe is het? Komt er nog een blogpost 'Oeps, meer dan anderhalf jaar geleden?' :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

esther

Op 23 september 2009 ga ik emigreren naar Guatemala om mijn droom waar te maken. Samen met zes Guatemalteekse hiphoppers ga ik een breakdanceschool oprichten in Guatemala Stad om (risico) jongeren een alternatief te bieden op de straat en het bendelidmaatschap.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 6423
Totaal aantal bezoekers 90472

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 30 December 2011

Breakdanceschool Guatemala Stad

19 Juli 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: