Hoeveel dagen passen er in één week? - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van esther Zijden - WaarBenJij.nu Hoeveel dagen passen er in één week? - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van esther Zijden - WaarBenJij.nu

Hoeveel dagen passen er in één week?

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg esther

30 September 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

Inmiddels een week terug in Guatemala… het lijkt al weer een eeuwigheid terug dat ik aankwam. Al weer zoveel gebeurd. Super leuk om iedereen weer te zien woensdagavond, ondanks dat ik met mijn brakke harsens moeite had wakker te blijven na de vlucht in combinatie met het tijdsverschil. Mijn stoere(breakdance) mannetjes hadden teksten op ballonnen geschreven voor mijn welkom en gaven me deze bij het weerzien, erg aandoenlijk.

Eerste dagen waren eigenlijk best zwaar. Moeilijk om weer te wennen aan het ritme (komt vandaag niet, komt morgen), de omgangsvormen en de stad. Gelukkig heb ik een deel van mijn overdreven angsten voorlopig achtergelaten in Nederland geloof ik.

Wel nog even twee moeilijke daagjes gehad, opgevolgd door een reisje van drie dagen naar Lago de Atitlan met Lauren (USA). Deze trip had ik blijkbaar nodig na vijf maanden keihard werken in NL.

Inmiddels eerste vergadering met mijn collega’s gehad. Eerste breakdance evenement afgelopen vrijdag; niveau is gegroeid! Verder morgen mijn eerste begrafenis en ook de eerste keer dat ik een begrafenis meemaak van een persoon die op een natuurlijke wijze gestorven is (ziekte). Verder is één van mijn vrienden (Fender – daarnaast ook één van mijn collega’s) zondag van de motor van zijn vader gevallen en ligt nu met een gehechte knie op bed. Ik hoop dat alles op een goede manier gaat genezen, want ik heb niet veel vertrouwen in de gezondheidszorg hier. Het schijnt er behoorlijk beroerd uit te zien (ik ga morgen even langs). Zou behoorlijk klote zijn, want ondanks dat hij DJ is, maakt b-boying (breakdance) ook een groot deel van zijn leven uit en het zou hem kapot maken als hij niet meer kon dansen. Voorlopig is het gelukkig nog niet zo ver.

Ook inmiddels al weer nieuwe vrienden gemaakt. Dit maakt het achterlaten van mijn vrienden in NL overigens niet makkelijker. Het is ongelooflijk raar om tussen twee werelden in te leven.

Updates met betrekking tot het project; we hebben toezegging gekregen van het NCDO. Nu ontbreken er dus nog een paar duizend euro en dan kunnen we ECHT beginnen. Met een beetje geluk wordt het straks dus echt december… Dat zou echt helemaal geweldig zijn.

  • 01 Oktober 2009 - 12:09

    Chantal:

    Essie, Welkom terug in Zuid Amerika! Ik ben inmiddels begonnen aan mijn laatste drie weken BA, en zal daarna naar het zuiden afreizen. Maar dan zal ik langzaam jouw kant opkomen! Ik heb er zin in! Dikke kus en doe voorzichtig!

    Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

esther

Op 23 september 2009 ga ik emigreren naar Guatemala om mijn droom waar te maken. Samen met zes Guatemalteekse hiphoppers ga ik een breakdanceschool oprichten in Guatemala Stad om (risico) jongeren een alternatief te bieden op de straat en het bendelidmaatschap.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 90500

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 30 December 2011

Breakdanceschool Guatemala Stad

19 Juli 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: