Break that! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van esther Zijden - WaarBenJij.nu Break that! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van esther Zijden - WaarBenJij.nu

Break that!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg esther

12 November 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

Eerst is een klein vreugdekreetje wel op zijn plaats… We hebben eindelijk HET geschikte gebouw gevonden voor de breakdanceschool. Twee grote salons, een ruimte voor het kantoor, de keuken en opslagplaats en de locatie is ideaal. Hartje centrum.
Ook super noodzakelijk dat we zo snel mogelijk de ruimte aan kunnen bieden aan de b-boys om te oefenen. Oefenen in het voormalige postkantoor is niet meer mogelijk en een aantal andere plekken buiten het centrum waar geoefend werd zijn inmiddels door bedreigingen van bendes ook niet meer veilig. De jongeren kunnen eigenlijk bijna nergens meer terecht. Veel enthousiasme, vele hebben al aangeboden om te helpen met schoonmaken e.d. Nog eventjes en dan hebben de kids eindelijk hun eigen plekje.

Wie van ons had in januari, toen we begonnen met vergaderen, gedroomd dat we nog in 2009 dit plan zouden verwezenlijken.. Het klinkt nog steeds heel onrealistisch….

Op persoonlijk vlak alles prima. Ik zit weer helemaal op mijn plek hier in Guatemala. Nieuwe vriendschappen, al bestaande vriendschappen die meer betekenis krijgen en ik leer steeds weer nieuwe dingen van Guatemala Stad waarderen. Verder voel ik me enorm bevoorrecht dat ik in de positie ben om een verschilletje uit te maken voor de kids hier samen met zes super leuke collega’s.

Momenteel ook bezig met het plannen van een trip naar Nederland met twee van mijn collega b-boys. Wel raar om hen straks Nederland te laten zien. Ik zal straks door hun ogen naar Nederland gaan kijken en ik kan me voorstellen dat sommige dingen echt vreemd voor hen moeten zijn. Het kost mij altijd een tijdje voordat ik weer een beetje geacclimatiseerd ben in ons koude kikkerlandje, kun je nagaan….

Ik hoop morgen foto’s te maken van ons gebouw en die zal ik dan van het weekend gaan plaatsen.

Houd me op de hoogte van alle ontwikkelingen in Nederland. Ben jullie allemaal nog niet vergeten. Daarnaast wil ik iedereen die mee heeft geholpen aan het realiseren van het project op welke wijze dan ook (financieel, mentaal of door acties) van harte bedanken.

Kus

  • 13 November 2009 - 21:26

    Alies:

    Ik had het op Facebook al voorbij zien komen, en nu wat meer informatie erbij: echt super, gefeliciteerd! Ik vind het nog steeds geweldig wat je daar doet, en zo dapper. Ik blijf je verhalen volgen vanuit dit (saaie) herfstland! Veel liefs en succes, maar bovenal plezier natuurlijk :)

  • 14 November 2009 - 08:47

    EeV:

    Whooohoooo! Super. Gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar de pics.

  • 14 November 2009 - 18:49

    Liesbeth France:

    Wat geweldig wat een ruimte echt top!!! Gefeliciteerd allemaal!

  • 15 November 2009 - 11:36

    Nanda:

    Ziet er goed uit!
    Super!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

esther

Op 23 september 2009 ga ik emigreren naar Guatemala om mijn droom waar te maken. Samen met zes Guatemalteekse hiphoppers ga ik een breakdanceschool oprichten in Guatemala Stad om (risico) jongeren een alternatief te bieden op de straat en het bendelidmaatschap.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 90527

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 30 December 2011

Breakdanceschool Guatemala Stad

19 Juli 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: